Claudiu scrie:
Pot fi mai multe cauze,de la uzura rotii centrale,la uzura odului,sau pur si simplu trebuie servisat.
dar pentru un diagnostic clar,trebuie vazut ceasul.
Am rezolvat problema... Cauza era urmatoarea: dupa cum am zis, roata minutarului era teapana (ruginita) pe suportul sau (teapa rotii din mijloc). Cand am incercat sa potrivesc de la cheita timpul aceasta roata, deoarece nu se putea misca pe suportul ei, a distrus dintii rotii orarului, cu care se angreneaza direct. Bineinteles am scos-o de acolo, am uns-o (si pe ea si suportul ei) cu vaselina, si cat de cat a inceput sa-si dea drumul, iar roata minutarului distrusa am inlocuit-o cu alta (noroc ca am amut una de rezerva, tot de Omega 620). Pana sa inceapa sa-si dea drumul roata minutarului a mai distrus vreo 2-3 dinti si ai acestei roti noi a orarului, si i-a ridicat si in sus.
Problema era ca acesti dinti distrusi, in momentul cand ceasul mergea (acele vreo 5 minute) pana la urma ajungeau sa se loveasca de piesa care se afla deasupra rotii minutarului si a celorlalte piese angrenate in functia de potrivire a timpului si, din cate stiu eu se numeste tragaci (in engleza "setting lever spring"). Mi-a luat ceva timp pana sa imi dau seama de unde vine problema, insa ma bucur ca pana la urma mi-a 'picat fisa', cum se zice...
Acum am adus la nivel dintii aceia urcati si am mai eliberat un pic tragaciul din suruburi, ca sa fie mai sus, si ceasul merge foarte bine.
Asta ca sa vedeti si dv, de la simplul fapt ca roata minutarului era blocata pe suport s-a ajuns la defectarea ceasului. Eu am zis slava-domnului ca s-au inventat cele quartz ca daca ne bazam pe ceasurile mecanice nu stiu ce ne faceam...